مجله اینترنتی

  • ۰
  • ۰


به طور کلی قسمت‌های اصلی مورد نیاز در جهت تولید و ساخت تابلو روان، از چهار قسمت اصلی تشکیل می‌شود که عبارتند از: 
۱-    ماژول LED با کابل دیتا، واشر آب بندی و کابل برق (که با ماژول برای مشتری فرستاده می‌شود) 
۲-    منبع تغذیه تابلو روان
۳-    کارت کنترلر تابلو روان
۴-    قاب‌های تابلو روان



۱-    ماژول ال‌ای دی
در حالت کلی بلوک‌های شکل دهنده تابلو روان ماژول LED است که وظیفه آن گرفتن اطلاعات از کارت کنترلر و نشان دادن متن یا تصویر مورد دلخواه با به کارگیری پخش کردن نور هر یک از LED‌ها در زمانهای معین است. کیفیت ماژول ال‌ای دی با توجه به موردهای زیر تغییر می‌کند:

تابلو روان led
 الف) نوع LED CHIP در ماژول LED که معین کننده شدت نور و زاویه دید ماژول LED است. 
ب) بورد آدرس دهی (PCB) 
ج) IC
د) فریم پلاستیکی و ماسک (سایه‌بان) ال‌ای دی‌ها
حرف هایR، G، B در متن زیر، نشان دهنده سه رنگ اصلی قرمز (RED)، سبز (GREEN) و آبی (BLUE) هستند. 
 یکی از خصوصیات مهم ماژول تابلو روان و تلویزیون شهری دات پیچ (PIXEL PITCH) است که به معنی فاصله مرکز ایستایی هر LED با LED همرنگ کناری خود است. (البته در باره ماژول‌های ۲RGB، ۲RG و ۲RB پایه محاسبه دات پیچ فاصله مرکز ایستایی LED‌های سبز یا آبی با LED همرنگ کنار هم است) دات پیچ تابلو روان یا تلویزیون شهری رابطه معکوس با رزولوشن یا شفافبت تصویر و متن دارد و این به این معنی است که هر اندازه ماژول به کار برده شده در دات پیچ پایین باشد پس تابلو دارای تراکم زیادی از LED خواهد بود و شفافیت متن، فیلم یا تصویر در تابلو زیاد خواهد شد است که این کار ربط سرراستی با محل نصب تابلو روان با دات پیچ ماژول به کار رفته در آن را معین می‌نماید به عنوان نمونه برای محل‌هایی که فاصله متوسط چشم تماشگر تا تابلو کم می‌باشد شفافیت و وضوح یک تلویزیون شهری با دات پیچ ۲۰ دقیقا نصف شفافیت یک تلویزیون شهری با دات پیچ ۱۰ است. در حالی که درباره ماژول تک رنگ، پایین‌ترین دات پیچ موجود (یا بالا‌ترین تراکم LED در متر مربع) برای ماژول خارج سالن ۱۰ میلی متر است که به اصطلاح بدان P۱۰ یا تراکم ۱۰. ۰۰۰ می‌گویند.


گونه و مدل ماژول مورد احتیاج بر مبنای نوع خواسته و علاقه خریدار و پوزیشن نصب تابلو روان معلوم می‌شود که مدل‌های مختلف آن را می‌توان اینگونه بر شمرد: 
۱-۱ ماژول تک رنگ: به ماژولی گفته می‌شود که توانایی پخش نمودن فقط یک رنگ را برای نشان دادن متن و تصویر دارا است که رنگ‌های قرمز (۱R) – سبز (۱G) – آبی (۱B) و سفید (۱W) را شامل می‌شود به عنوان نمونه علامت ۱R P۱۰ -) به این معنی است که در این مدل ماژول ال‌ای دی که شامل تراکم ۱۰. ۰۰۰ ال‌ای دی بر متر مربع می‌باشد، ما به ازاء هر پیکسل یک عدد LED قرمز رنگ وجود دارد در حالی که در همه نرم افزار‌های تابلو روان LED و تلویزیون شهری معرفی اندازه مونیتور ال‌ای دی فقط بر پایه پیکسل است و نه بر پایه متر و سانتی‌متر. 
۲-۱ ماژول سه رنگ: در این مدل ماژول هر پیکسل از یک یا دو LED قرمز با یک LED سبز یا آبی به کار رفته است که شامل انواع: P۱۰- RG و P۱۶-۲RG (که رنگ‌های قرمز. سبز و ترکیب هر دو را به دست می‌دهند) و P۱۰-RB و P۱۶-۲RB که رنگ‌های قرمز، آبی و ترکیب هر دو را به دست می‌دهند. 
۳-۱ ماژول تمام رنگی: ماژول‌هایی که هر پیکسل آن‌ها دارای سه ال‌ای دی به رنگ‌های قرمز، سبز و آبی است که آن‌ها RGB می‌گویند با پدید آمدن طیف نور مجازی کلیه رنگ‌ها را با به کارگیری این سهLED ایجاد می‌کند همینطور در مدل دیگری از ماژول‌های تمام رنگی در هر پیکسل دو عدد ال‌ای دی قرمز، یک عدد سبز و یک عدد آبی وجود دارد که به آن‌ها ۲RGB گفته می‌شود و تعداد رنگ‌های ایجاد شده از طریق آن‌ها زیاد می‌باشد. در بازار ایران ماژول (P۲۰-۲RGB) از نوع ۴/۱ اسکن که دارای شدت نورکمتری نسبت به ماژول تلویزیون شهری استاتیک (P۲۰- ۲RGB) است و با نام ماژول هفت رنگ وجود دارد. 
برای ساخت تابلو روان، ماژول‌های LED را که هر ماژول تهیه شده با یک سیم برق و یک کابل دیتا و یک واشر آب بندی است را بعد از جایگذاری واشر آب بندی در محل خود (پشت هر ماژول طبق تصویر) مطابق با فلش‌های چاپ شده بر روی بورد آدرس دهی ماژول تابلو روان کنار هم قرار داده به صورتی که از نحوه قرارگیری پشت تابلو از چپ به راست انجام می‌شود به این خاطر که بلوک نخست از هر ردیف از ماژول‌ها داده‌ها را با به کارگیری کابل فلت وصل شده میان پورت ورودی ماژول نخست و پورت مرتبط به ردیف نخست از کارت کنترلر می‌گیرد و بعد به وسیله پورت خروجی داده‌ها را به ماژول کناری انتقال می‌دهد و به همین ترتیب تا آخرین بلوک آن ردیف کار انتقال داده از کارت کنترلر به ردیف نخست صورت می‌پذیرد در صورتی که آخرین بلوک هر ردیف (بلوک سمت راست هر ردیف از پشت تابلو) پورت خروجی داده‌هایش خالی می‌ماند و احتیاج به اتصال به جایی ندارد مطابق با اندازه استاندارد کابل‌های فلت (کابل انتقال داده) تنها در جهت اتصال خروجی یک ماژول به ورودی ماژول دیگر است پس برای آماده کردن کابل فلت بلند برای اتصال میان ورودی ماژول نخست هر ردیف و کارت کنترلر می‌توان از کابل داده ۱۶ سیم و IDC ۱۶ پین موجود در بازار، کابل را به اندازه موردنظرتان فراهم کنید.


۲- منبع تغذیه
کارکرد همه ماژول‌های LED و کارت‌های کنترلر در ولتاژ پنج ولت مستقیم است (۵V- DC) که وظیفه منبع تغذیه تبدیل برق متناوب ۲۲۰ ولت (برق شهر) به برق پنج ولت مستقیم است و محاسبه تعداد منبع تغذیه مورد احتیاج برای یک تابلو روان یا تلویزیون شهری وابسته به تعداد ماژول به کار رفته در مونیتور led یا تلویزیون شهری می‌باشد. به عنوان نمونه به منظور ماژول تک رنگ قرمز با بورد آدرس دهی ۷۰۱ (که کم مصرف‌ترین و استاندارد‌ترین بورد است) باید به صورت متوسط به ازاء هر ۹ ماژول تک رنگ از یک منبع تغذیه پنج ولت ۴۰ آمپر استفاده گردد. باید در موقع سرهم بندی تابلو روان از هر خروجی VCC منبع تغذیه یک سیم جدا کرده و به پایه VCC یک ماژول وصل نمایید و از آن نیز به پایه VCC ماژول دیگر و از خروجی COM منبع تغذیه هم به پایه GND ماژول وصل کنید و به همین ترتین کار را ادامه دهید، اینکه از هر خروجی نیروی (منبع تغذیه) چند ماژول را می‌توان پشتیبانی کرد وابسته به تعداد ماژول و منبع تغذیه استفاده شده در تابلو روان دارد و قسمت کردن اینکه هر ترمینال به چند پایه ماژول وصل شود وابسته به تعداد ماژول و انضباط سیم کشیتان دارد که نتیجه عالیترین تقسیم در سیم کشی، نور یکدست و بالا‌ترین عمر کارکرد تابلو روان است. ورودی برق شهر را به ترمینال‌های L و N منبع تغذیه وصل کنید و در صورتی که در یک تابلو از نظر تعداد بلوک‌ها مجبور به کارگیری چندتا منبع تغذیه شدید باید کلیه ترمینالهای L به یکدیگر و ترمینالهای N نیز به یکدیگر و دست آخر زوج سیم برق شهر را به ترمینالهای N و L یکی از پاور‌ها وصل کنید (در صورتی که از سیستم ارتیگ هم بهره می‌برید ترمینال ارت را به سیم ارت وصل کنید.)


۳- کارت کنترلر
ظیفه کارت کنترلر  تابلو روان فرستادن اصلاعات گرفته شده از مصرف کننده تابلو روان و یا تلویزیون شهری (متن، فیلم، تصویر، انیمیشن) به بورد‌های آدرس دهی ماژول‌ها است، که این ارتباط بوسیله کابلهای فلت (IDC) ۱۶ پین صورت می‌پذیرد معمولا یک خصوصیت مهم کارت‌های کنترلر، طیف دار بودن و یا بدون طیف بودن آن‌ها می‌باشد که کارت‌های بدون طیف تنها LED‌ها را روشن و یا خاموش می‌نمایند (بدون هیچ طیف نور) در صورتی که کارت‌های کنترلر طیف دار فرمان روشن و یا خاموش بودن هر یک از پیکسل‌ها را با طیف نور معین می‌دهند که منجر به نمایش فیلم هم می‌شود. کارت‌های کنترلر وارداتی معمولا شامل حافظه‌های داخلی مختلف است و شیوه ربط دادن آن‌ها با رایانه (برای گرفتن برنامه نمایش) از راههای گوناگونی مثلا از پورت USB، کابل شبکه، سیستم وایرلس و یا پورت سریال RS۲۳۲ است. گزینش مدل کارت کنترلر در جهت هر مونیتور بستگی به گونه رنگ تابلو روان، اندازه‌های مونیتور LED و نوع خواسته استفاده کننده دارد. در موقع بستن تابلو led و یا تلویزیون شهری توجه کنید که کارت کنترلر در سمت چپ تابلو (از نمای پشت) قرار می‌گیرد که بایست از یک خروجی منبع تغذیه یک زوج سیم + و – اخذ شده و به ترمینالهای ورودی برق کارت وصل می‌شود (توجه کنید که سیم VCC منبع تغذیه به ترمینال ۵v کارت کنترلر و سیم COM منبع تغذیه به ترمینال GND کارت وصل گردد.)


افزون بر کارت‌های کنترلر خاموش که شامل حافظه داخلی هستند و بعد از گرفتن برنامه نمایش از رایانه احتیاجی به ربط دادن به سیستم ندارند، کارت‌های کنترلر روشن و به روز هم قابل استفاده می‌باشند که داده‌ها را از روی حافظه موقت رایانه به صورت مستقیم و لحظه‌ای به مونیتور لنتقال می‌دهد که شامل کیفیت تصویر خیلی زیاد است. 
نرم افزار مورد استفاده برای کارت‌های کنترلر تابلو روان و تلویزیون شهری با توجه به مدل کارت مورد نیاز در زیر امده است: 
 HD ۲۰۱۳ V۴: برای همه کارت‌های بدون طیف (تک رنگ و هفت رنگ هاب ۱۲ و هاب ۸) 
 LED ART: برای کارت‌های طیف دار HD- C۱ و HD – C۳
 LED EDITOR، LED SET: برای کارت‌های کنترلر طیف دار M۱۰ – M۲۰ – M۳۱ – C۱۰ 
 LED SHOW: برای کارت‌های کنترلر طیف دار آنلاین و آفلاین A۸
 LED STADIO: برای کارت‌های طیف دار آنلاین LINSN
آموزش نحوه کار با قطعات تابلو روان و تلویزیون شهری در وب سایت شرکت بازرگانی ال‌ای دی پانل موجود است و کارکنان این شرکت آمادگی خود را برای انجام مشاوره و آموزش کار با نرم افزار‌های تابلو روان را اعلام می‌نمایند.


۴-قاب‌های تابلو روان
 شاسی مورد احتیاج در جهت منظم کردن و مونتاژ و حفاظت ماژول‌های تابلو روان یا تلویزیون شهری و بقیه قطعه‌های را فریم – کابینت و یا قاب تابلو روان می‌گویند که شرکت بازرگانی ال‌ای دی پانل افتخار ساخت قاب تابلو روان با عالیترین کیفیت با رنگ الکترواستاتیک و CNC دقیق برای مونتاژ یکدست ماژول‌های ال‌ای دی را دارد. برای تابلو‌های روان با اندازه‌های کوچک (معمولا تا زیر ۶ متر مربع) قاب تابلو روان به طور نرمال تولید و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد اما برای اندازه‌های بالا‌تر تلویزیون‌های شهری و تابلو‌های روان از کابینت‌های هم اندازه برای تولید و ساخت تابلو روان و تلویزیون شهری بهره گرفته می‌شود.

  • ۹۴/۱۰/۲۱
  • benita mihani

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
طراحی سایت
طراحی سایت با برنامه نویسی اختصاصی
www.webcando.ir

تابلو سازی
خدمات تابلو سازی پرکاس
perkasco.com

درمان بواسیر
درمان بواسیر با آخرین متد
clinicdarman.com/بواسیر-هموروئید/درمان-بواسیر/

شبیه ساز پرواز
خرید تجهیزات پرواز و شبیه سازی
www.irfly.ir

درمان هموروئيد با لیزر
درمان بواسیر با لیزر و هموروئید
clinicdarman.com/بواسیر-و-هموروئید/جراحی-هموروئید/