مجله اینترنتی

  • ۰
  • ۰
محاسبه سود و درآمد در بازاریابی شبکه‌ای هم در ازای فروش مستقیم کالا و هم در ازای فروش از طریق زیرمجموعه کسب می‌شود. 
معمولاً شیوه فروش و تبلیغات در بازاریابی شبکه‌ای به این صورت است که بازاریاب‌ها بصورت «تبلیغات کلامی» یا «تبلیغات چهره به چهره» اقدام به فروش محصولات کمپانی می‌کنند و در حال حاضر کشورهای آمریکای شمالی، چین، کشورهای اروپایی از جمله آلمان و ایتالیا و ژاپن در زمینه بازاریابی شبکه‌ای پیشرو می باشند.
طراحی سایت بازاریابی شبکه ای
 

تفاوت بازاریابی شبکه‌ای با شرکت‌های هرمی

در ابتدا نیاز داریم تا تعریف مشخصی از شرکتهای هرمی داشته باشیم تا بتوانیم تفاوت هر دو را بهتر بیان کنیم .به گفتهٔ کمیسیون تجارت فدرال آمریکا، به شرکتی هرمی گفته می شود که به اعضایش حق کمیسیون می‌دهد تا افراد جدید را وارد کنند.
برای تکمیل توضیح فوق می توان گفت که این نوع شرکتها محصولی برای فروش ندارند و یا اگر محصولی هم معرفی کنند ، بهایی بیش از ارزش واقعی محصول را برای آن در نظر می گیرند و هدف تنها این است که پول‌های مشتریان را یکجا جمع نمایند . فعالیت این شرکت‌ها در اکثر کشورهای دنیا از جمله ایران غیر قانونی بوده و به این دلیل که در ازای جذب افراد پورسانت پرداخت می شود بطور اجتناب‌ناپذیری محکوم به فروپاشی و شکست خواهند بود و وقتی هرم قادر به ادامه فعالیت خود نباشد، بجز عده‌ای که در بالای هرم هستند همه دست خالی مانده یا به عبارتی پول خود را از دست خواهند داد .
کمیسیون تجارت فدرال آمریکا می‌گوید داشتن محصول، قانونی بودن شرکت را تعیین نمی‌کند. بعضی از شرکت‌های هرمی برای ردگم کردن، خود را شرکت ام‌ال‌ام (بازاریابی شبکه ای) معرفی کرده و محصولی را در پلان خود قرار می‌دهند ولی چون هدفشان فروش محصول نیست، قیمت آن بسیار بالاتر از بازار آزاد خواهد بود، و یا اینکه دریافت محصول در آن شرکت‌ها مشروط به فعالیت در پلان تجاری‌شان است که برای کسانی‌که نمی‌خواهند یا نمی‌توانند مشتری پیدا کنند، شکست و از دست رفتن پول تنها نتیجه ای خواهد بود که بدست می آورند.
اما در خصوص قانونی بودن یک فعالیت تجاری که در قالب بازار یابی شبکه ای شکل می گیرد ذکر این نکته کافی است که در حال حاضر، قوانین و مقررات فعالیت در شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای در اکثر کشورها معین شده‌اند ولی هیچ ارگان مشخصی وجود ندارد که مشخص کند یک کمپانی خاص هرمی یا شبکه ای قانونی است یا نه ولی در کشور ما قانونی یا غیر قانونی بودن فعالیت تجاری یک شرکت بازاریابی شبکه‌ای را وزارت صنعت، معدن و تجارت مشخص می‌کند .

از نظر کمیسیون تجارت فدرال آمریکا و سازمانهای مشابه (  FTC، BBB، AG  ) کمپانی هایی که بیشتر به جذب بازاریاب می‌پردازند تا فروش محصول به مردم عادی، هرمی و غیر قانونی هستند .

شرکت پورتال ساز این افتخار را دارد تا با توانایی و تجربه خود در زمینه طراحی و راه اندازی سایت سازهای بازاریابی شبکه ای در خدمت متقاضیان راه اندازی کسب و کار از این نوع باشد .

  • ۹۴/۱۰/۲۹
  • benita mihani

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
طراحی سایت
طراحی سایت با برنامه نویسی اختصاصی
www.webcando.ir

تابلو سازی
خدمات تابلو سازی پرکاس
perkasco.com

درمان بواسیر
درمان بواسیر با آخرین متد
clinicdarman.com/بواسیر-هموروئید/درمان-بواسیر/

شبیه ساز پرواز
خرید تجهیزات پرواز و شبیه سازی
www.irfly.ir

درمان هموروئيد با لیزر
درمان بواسیر با لیزر و هموروئید
clinicdarman.com/بواسیر-و-هموروئید/جراحی-هموروئید/