مجله اینترنتی

  • ۰
  • ۰

آب کردن چربی­ های دور شکم، یک تلاشی در حد یک جنگ را نیاز دارد. کوچک کردن شکم و پهلو علاوه بر اینکه فرد را در معرض انواع بیماری­ ها قرار می­ دهند، بلکه باعث می­ شوند ظاهر او نیز زشت به نظر آید و همین مساله وی را گرفتار افسردگی می­ کند. خوشبختانه روش ­های بسیار موثری در کاهش چربی­ های شکمی وجود دارد. با استفاده از این روش ­ها می­ توانید به شکم صاف دست یابید.

چگونه اصولی چربی های شکم و پهلو را آب کنیم

کم کردن کالری در حد معقول

آب کردن چربی شکم و پهلو

بدون کم کردن کالری نمی ­توان شکمی صاف و تخت داشت. مثلا اگر بخواهید هفته­ ای نیم تا یک کیلو وزن کم کنید، باید انرژی دریافتی روزانه خود را بین 500 تا 1000 کیلوکالری کاهش دهید. اما کاهش بیش از حد انرژی دریافتی، موجب کند شدن نرخ سوخت و ساز بدن شده و در نتیجه بدن کالری کمتری می­ سوزاند؛ بنابراین اگر انرژی دریافتی روزانه بیش از حد لازم کم شود، نه تنها باعث لاغری نمی­ شود، بلکه روند کاهش وزن را حتی کندتر نیز می­ کند.

آب کردن چربی شکم و پهلو

بیشتر بدانید: تمرینات چربی سوز شکم و پهلو

مصرف فیبر بیشتر، به ویژه فیبرهای محلول :

فیبرهای محلول مقدار زیادی آب به خود جذب کرده و هضم، جذب و دفع مواد غذایی را آسان­تر می­ کنند. در ضمن، مصرف فیبر احساس سیری طولانی مدت ایجاد کرده و در نتیجه باعث می­ شود غذای کمتری خورده شود. همچنین فیبرهای محلول، تجمع چربی در اطراف اندام ­های بدن، به ویژه دور شکم را کاهش می­ دهند؛ بنابراین خطر ابتلا به بیماری ­های مختلف را به مراتب کم می­ کنند. غذاهای غنی از فیبرهای محلول عبارتنداز: جو، دانه ­های کتان، آووکادو، حبوبات، جوانه­ های بروکسل و تمشک.

مصرف محصولات حاوی پروبیوتیک :

آب کردن چربی شکم و پهلو

پروبیوتیک ­ها، باکتری­های زنده ­ای هستند که نقش مهمی در کاهش و نگهداشتن وزن فرد در حد مطلوب، ایفا می­ کنند. خوراکی ­هایی همانند ماست، کفیر، تمپه، کیمچی و یا ترشی جزو مواد غذایی سرشار از پروبیوتیک­ ها هستند. تحقیقات نشان داده که افراد چاق یا دارای اضافه وزن در مقایسه با اشخاص با وزن متعادل، دارای آرایش متفاوتی از باکتری ­های روده هستند که این وضعیت منجر به افزایش وزن و تجمع چربی در بدن آن ­ها می­ شود. در ضمن، مطالعات نشان می­ دهد که برخی از اصلی ­ترین پروبیوتیک­ هایی که به طور موثر در کاهش چربی نقش دارند عبارتنداز: لاکتوباسیلوس فرمنتوم، لاکتوباسیلوس گاسری و لاکتوباسیلوس آمیلوورس. با مصرف این باکتر­ی ها می­ توانید تعادل باکتری­ های مفید را در بدن حفظ کرده و از چربی­ های شکمی رها شوید.

بیشتر بدانید : چرا با رژیم لاغر نمی شوم + فیلم

مصرف سرکه سیب :

سرکه سیب به دلیل اینکه حاوی اسیدسیتریک می ­باشد، فواید زیادی برای سلامت بدن دارد. تحقیقات نشان می ­دهد که اسیدسیتریک در کاهش چربی­ های ذخیره شده در بدن موثر است. لازم به ذکر است که اصولا سرکه و مواد اسیدی را نباید ناشتا مصرف کرد و یا در مصرف آن ­ها زیاده ­روی نمود.

چربی شکم و پهلو

پرهیز از کالری­ های مایع :

نوشابه، آب­میوه ­های صنعتی و نوشیدنی ­های انرژی­ زا سراسر حاوی شکر و کالری­ های به صورت مایع هستند. با توجه به اینکه نوشیدن این نوع از منابع کالری معمولا کار آسانی است، بنابراین در هر نوبت از مصرف، مقدار زیادی کالری وارد بدن می­ شود. علاوه­ براین، مغز نمی­ تواند کالری ­های مایع را به اندازه کالری ­های جامد، ثبت کند. در نتیجه، دوری از مصرف این نوع از نوشیدنی­ ها باید در ابتدای فهرست رژیم غذایی لاغری به ویژه رهایی از چربی های شکمی باشد.

چربی شکم و پهلو

مصرف غذاهای کامل ساده

غذاهای کامل ساده مملو از ریزمغذی ­های، فیبر، آب، ویتامین و مواد معدنی هستند. مطالعات نشان می­ دهد که مصرف این نوع از خوراکی­ ها خطر ابتلا به چاقی را تا حد زیادی کاهش می­ دهند. بنابراین، سعی کنید مقداری زیادی از غلات کامل، آجیل، حبوبات، سبزیجات، لبنیات، گوشت های غیرفرآوری شده را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

آب کافی

نوشیدن آب به سه علت باعث می­ شود تا چربی­ های دور شکم کاملا آب شوند. اولا، آب نرخ سوخت ­وساز بدن را افزایش می­ دهد. دوم اینکه نوشیدن آب نیم ساعت قبل از غذا در فرد حس سیری ایجاد کرده و باعث می ­شود تا غذای کمتری خورده شود. در نهایت، با نوشیدن آب یبوست کاهش یافته و نفخ شکم از بین می­ رود.

مصرف منطقی غذا

منطقی غذا خوردن تکنیکی است که به شما کمک می ­کند تا گرایش ­های احساسی و فیزیکی خود را نسبت به گرسنگی تشخیص داده و تحت امر خود دربیاورید. آهسته غذا بخورید و تمام حواس­تان به خوردن غذا باشد و بدین ترتیب می توانید بدون مصرف غذای بیش از حد، سیر شده و غذای اضافی که موجب افزایش چربی ­های شکمی می­ شوند را مصرف نکنید.

مصرف پروتئین بیشتر

بدن، کالری موجود در پروتئین­ ها را بیشتر از کالری موجود در چربی ­ها و کربوهیدرات­ ها می­ سوزاند. در ضمن، رژیم غذایی سرشار از پروتئین اشتهای فرد را کاهش داده، موجب احساس سیری در او شده و باعث کاهش وزن به ویژه چربی­ های شکمی می­ شود. بدین ترتیب، هرچقدر بیشتر پروتئین مصرف کنید، لاغرتر خواهید شد.

شمارش کالری­ های مصرفی

چربی شکم و پهلو

روش­ های زیادی هست که به شما کمک می ­کند تا غذای مصرفی روزانه خود را بررسی کنید. اما بهترین روش برای این کار، شمردن میزان کالری غذاهاست. بنابراین، لیستی از غذاهایی که می­ خورید تهیه کرده و با توجه به عناصر به کار رفته در تهیه آنها، کالری مصرفی خود را حساب کنید.

مصرف ماهی­ های چرب

هر هفته یک یا دو وعده ماهی ­های چرب میل کنید. این نوع از ماهی ­ها سرشار از اسیدهای چرب امگا3 بوده و برای سلامتی بدن بسیار مفید هستند. اسیدهای چرب امگا3 کمک می کنند تا تجمع چربی ­های ذخیره شده در کبد و دور شکم، کم شود. از طرف دیگر اگر تمایلی به مصرف ماهی­ های چرب ندارید، می ­توانید امگا3 را از طریق مصرف مکمل­ های روغن ماهی دریافت نمایید.

آب کردن چربی شکم و پهلو

به حداقل رساندن مصرف شکر سفید

مصرف شکر سفید رابطه مستقیمی با اکثر بیماری ­های شایع مثل دیابت نوع 2 و یا کبد چرب دارد. مطالعات نشان می ­دهد که هر چقدر شکر بیشتری مصرف کنیم، چربی­ های دور شکم بیشتر می­ شود. شکر اضافه شده معمولا در بسیاری از محصولات غذایی پنهان است؛ بنابرین قبل از اینکه محصولی را بخرید، با دقت به مواد تشکیل دهنده آن توجه نمایید.

روغن نارگیل، جایگزین مناسب

روغن نارگیل حاوی ترکیبات منحصر به فردی از اسیدهای چرب می­ باشد. این ماده غذایی، جزو معدود خوراکی­ هایی است که دارای زنجیره تری­ گلیسرید متعادلی می ­باشد. جایگزین کردن برخی از چربی­ ها (و از جمله چربی­ های حیوانی) با روغن نارگیل، باعث می­ شود تا افراد در طی روز انرژی بیشتری داشته و دیر به دیر احساس گرسنگی کنند.

مصرف چای سبز و قهوه شیرین نشده

چای سبز و قهوه تلخ از سالم­ ترین نوشیدنی ­های روی زمین محسوب می­ شوند. نوشیدن قهوه تلخ باعث افزایش میزان سوزاندن چربی بدن می­ شود. همچنین، چای سبز نیز سرعت سوخت ­وساز بدن را افزایش داده و چربی­ ها را تا حدی آب می ­کند.

بیشتر بدانید: خواص قهوه سبز در لاغری

30 دقیقه پیاده ­روی

کاهش چربی شکم

ترکیب ورزش و رژیم غذایی مناسب معمولا روش موثرتری برای آب کردن چربی ­ها و کاهش وزن می­ باشد. برای کاهش وزن نیازی به ورزش­ های سنگین نیست. یک پیاده روی ساده 30 تا 40 دقیقه­ ای در هر روز می­ تواند تاثیر بسیار مهمی در سلامت بدن و کاهش وزن داشته باشد.البته در این میان ابدومینوپلاستی نیز به عنوان یک روش زیبایی برای شکم مطرح هست

به حداقل رساندن اضطراب

اضطراب باعث افزایش میزان ترشح هورمون کورتیزول شده و در نتیجه، میزان اشتها و پرخوری را به شدت بالا می­ برد. این شرایط باعث افزایش میزان چربی ­های دور شکم به ویژه در خانم ­ها می­ گردد. بنابراین، سعی کنید با انجام حرکات مثل یوگا و مدیتیشن، اضطراب را در خود به حداقل برسانید.

  • ۹۶/۰۹/۲۶
  • benita mihani

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
طراحی سایت
طراحی سایت با برنامه نویسی اختصاصی
www.webcando.ir

تابلو سازی
خدمات تابلو سازی پرکاس
perkasco.com

درمان بواسیر
درمان بواسیر با آخرین متد
clinicdarman.com/بواسیر-هموروئید/درمان-بواسیر/

شبیه ساز پرواز
خرید تجهیزات پرواز و شبیه سازی
www.irfly.ir

درمان هموروئيد با لیزر
درمان بواسیر با لیزر و هموروئید
clinicdarman.com/بواسیر-و-هموروئید/جراحی-هموروئید/