مجله اینترنتی

۱۶ مطلب در آذر ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

چگونه در یک هفته ۱۰ کیلو لاغر شویم ؟ این سوالی است که اکثر مردم می پرسند و به دنبال سریع لاغر شدند هستند . قبلا از هرچیز باید این نکته را بگویم که وزن کم کردن در یک هفته و آن هم ۱۰ کیلو با کنترل تغیذه نمی شود ! مگر اینکه سراغ جراحی ها و ساکشن چربی ها بروید که آن هم عوراض خودش را دارد . اما در این ارسال به شما روشی را معرفی میکنیم که بتوانید وزن خود را به حالت ایده آل برسانید ، با ما همراه باشید.


 

  • ۰
  • ۰

آب کردن چربی­ های دور شکم، یک تلاشی در حد یک جنگ را نیاز دارد. کوچک کردن شکم و پهلو علاوه بر اینکه فرد را در معرض انواع بیماری­ ها قرار می­ دهند، بلکه باعث می­ شوند ظاهر او نیز زشت به نظر آید و همین مساله وی را گرفتار افسردگی می­ کند. خوشبختانه روش ­های بسیار موثری در کاهش چربی­ های شکمی وجود دارد. با استفاده از این روش ­ها می­ توانید به شکم صاف دست یابید.

  • ۰
  • ۰

خرید بهترین کادوی تولد برای دختر خانم ها معمولاً کار سخت و مشکلی هست. برای خرید کادوی تولد برای خانم ها فراموش نکنید این نکات را حتماً رعایت کنید...


اول اینکه دختر خانم ها بسته بندی برایشان خیلی مهم است پس کاغذ کادو و روبان و پاپیون را فراموش نکنید! دوم اینکه فراموش نکنید هدیه کوچکی که به موقع داده شود، هزار برابر بیشتر از هدیه گران قیمتی که با یک هفته تاخیر داده شود، می ارزد. و مهمترین چیز برای تهیه کادو  درنظر گرفتن سن میباشد.

  • ۰
  • ۰

رنگ همواره در هنر نقشی اساسی ایفا می کند و وظیفه مهمی در زیبا سازی آثار هنری بر عهده دارد.

به گزار ش بانکی دات آی آر، هنر در طول عمر دراز خود، آثار فاخری را از خود به جا گذاشته که رنگ آمیزی حرف اول را در آنها می زند.

اکنون شما را با ساختمان هایی آشنا می کنیم که با شیشه های رنگی ماندگار و دیدنی و زیبا شده اند.


1. پنجره های شیشه ای کلیسای جامع گراس مونستر، سوئیس

 

 

در نگاه اول به نظر می رسد که با پنجره هایی دارای طراحی مدرن مواجه هستیم، اما این پنجره ها تا حدی غیرمعمول به نظر می رسند، چرا که از عقیق در آنها استفاده شده است.

این کلیسا که یکی از سه کلیسای اصلی شهر زوریخ است، در سال 2009 با 12 پنجره نفیس آذین بندی شد و یکی از آثار بسیار زیبا به حساب می آید.


2. پنجره های شیشه ای رنگی ساختمان رادیو و تلویزیون، هلند

 

 

ساختمانی بسیار زیبا که نیمی از آن زیر زمین است و از بخش های آرشیو برنامه ها، بخش اداری و موزه تشکیل شده است.

نمای بیرونی ساختمان دارای شیشه های رنگی با طراحی مدرن است. هر یک از پنل ها منقش به تصویر یکی از افراد مشهور تلویزیون است. نکته جالب اینجاست که هر تصویر فقط از یک  زاویه قابل دیدن است.


3. بزرگترین پنجره شیشه ای رنگی جهان در ایلینویز، آمریکا

 

 

آنظور که در کتاب رکوردهای گینس آمده، بزرگترین پنجره شیشه ای رنگی جهان در ایلینویز آمریکا قرار دارد.

این پنجره شیشه ای رنگی با استفاده از 22 هزار فوت مکعب شیشه ساخته شده و شامل 2448 پنل است.


4. گرانترین پنجره شیشه ای رنگی جهان در واشنگتن، آمریکا

 

 

ششمین کلیسای جامع دنیا در واشنگتن، پایتخت آمریکا، صاحب گرانترین پنجره شیشه ای رنگی دنیاست.

دومین کلیسای جامع آمریکا از وجود بیش از 200 پنجره شیشه ای رنگی بهره می برد.

اما جالب تر از همه اینها، استفاده از شیشه های رنگی برای ساخت نمادهایی در جهت گرامیداشت رویدادها و وقایع مهم است.


5. نقشه جهان بر سقف شیشه ای رنگی در بوستون، آمریکا

 

 

اتاقی که سقف و دیوارهایش را نقشه جهان پوشانده است، با این تفاوت که این نقشه ساخته شده از شیشه های رنگی است.

در این نقشه که در موسسه کریستین مانیتور بوستون آمریکاست، مرزهای سیاسی از سال 1953 مشخص شده اند.

هدف طراحان این نقشه این است که بازدیدکنندگان ارتباط واقعی جغرافیایی کشورهای جهان را ببینند، یعنی یک کره زمین واقعی، اما با شیشه های رنگی.


6. پنچره شیشه ای رنگی کلیسای جامع ویتوس، جمهوری چک

 

 

نمای داخلی کلیسای جامع جمهوری چک که در پراگ، پایتخت این کشور قرار دارد، بسیار زیباست. اما حکایت پنجره های شیشه ای رنگی آن چیز دیگریست.

یک هنرمند نقاش از این کشور در قرن بیستم موظف شد که دیوار شمالی این کلیسا را با شیشه های رنگی آذین بندی کند.
منبع: شیشه رنگی تترافرم

  • benita mihani
  • ۰
  • ۰

راه های متعددی برای پیشگیری از دچار شدن بانوان به بیماری سرطان سینه وجود دارد.

سرطان سینه می تواند در مراحل اولیه بیماری از طریق خون و غدد لنفاوی منتقل شود ولی احتمال زنده ماندن سلول های سرطانی در بافت غیرمتورم همیشگی نیست.

پزشکان معتقدند پیشگیری و درمان سرطان سینه امکان پذیر است. مؤسسات تحقیقاتی پزشکی گام های زیر را برای پیشگیری از ابتلا به این نوع سرطان توصیه می کنند.

محافظت بر روش زندگی سالم از طریق داشتن وزن متعادل، کم کردن روغن و افزایش سبزیجات و میوه در رژیم غذایی روزانه.

  • ۰
  • ۰

دانشمندان عقیده دارند کمتر از ۵ ساعت خوابیدن در شب می‌تواند احتمال ابتلا به چاقی شکمی را در جوانان افزایش دهد . بررسی‌های اخیر پژوهشگران آمریکایی نشان داده است جوانانی که کمتر از ۵ ساعت در شب می‌خوابند، سایز دور کمر بالاتری دارند.

 

دانشمندان دانشکده پزشکی وینستون سالم در کالیفرنیای شمالی پس از زیر نظر گرفتن هزار و صد فرد ۱۸ تا ۸۱ ساله به مدت ۵ سال و بررسی میزان خواب شبانه آنها و میزان چربی دور شکم، چربی‌های زیرپوستی و چربی عروقی متوجه شدند در جوانان زیر ۴۰ سال کسانی که کمتر از ۵ ساعت در شب می‌خوابند بیشتر به چاقی دور شکم مبتلا می‌شوند. در این افراد چربی عروقی ۳۲ درصد بالاتر از سایر افراد است در حالی که در افرادی که ۶ تا ۷ ساعت در شب می‌خوابند چربی‌های عروقی ۱۳ درصد و در افرادی که بیش از ۸ ساعت می‌خوابند این میزان ۲۲ درصد پایین‌تر است!

  • ۰
  • ۰

متقاضیان همیشه درصدد بزرگ‌کردن سینه نیستند، بلکه گاه می‌خواهند ایرادهایی را که در سینه دارند اصلاح کنند. زیباسازی یا اصلاح یک جراحی محسوب می‌شود و ممکن است عوارضی را هم به دنبال داشته باشد. این هفته با دکتر حمید ملکان‌راد، فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ارتش درباره خوبی‌ها و بدی‌های پروتزسینه گفت‌وگو کردیم.

  • ۰
  • ۰

لیپولیز لیزری ( لیزر لیپولیز یا لیزرلیپواسکالپچر) چیست؟

به تخریب و ذوب کردن بافت چربی به کمک لیزر لیپولیز لیزری یا لیزر لیپولیزlaser lipo lysis گفته می شود که جدیدترین ،مدرنترین و کم عارضه ترین روش درمان چاقی های موضعی (مثل بازو،شکم،پهلو،ران و...)است و تنها روشی است که باعث افتادگی بیشتر پوست نمی شود بلکه به سفت تر شدن آن کمک هم می کند.

  • ۰
  • ۰

اندازه و شکل سینه در در طول دوره‌های مختلف عمر تغییر می‌کند. در دوران بارداری سینه متورم و حجیم شده و پس از آن با کاهش وزن و از دست دادن چربی‌های اضافی کوچک می‌شود. این تغییرات در طول زندگی می‌تواند قابلیت ارتجاعی پوست را کاهش دهد و منجر به تضعیف بافت و در نهایت رباط نگه‌ دارنده سینه شود. سینه‌ها مرکز زیبایی اندام زنان محسوب می‌شوند. داشتن سینه‌های شل می‌تواند علاوه بر کاهش اعتماد به نفس زن با کاهش زیبایی اندام او در مقابل شریک جنسی منجر به آسیب‌های روحی و روانی و مشکلات زناشویی و اختلالات میل جنسی در فرد یا همسر او شود.

علل شلی بافت سینه

سن عامل مهمی در کاهش استحکام بافت سینه است. اندازه سینه ارتباطی به شلی یا استحکام بافت آن ندارد، بلکه چگونگی نگه‌داری از این اندام‌های حساس در تمام طول عمر در ظاهر و زیبایی آن نقش خواهد داشت. مطالعات مختلف نشان داده زنان هنگامی که به اواخر دهه‌ی سی زندگی خود می‌رسند، نشانه‌هایی از پیری زودرس را با شل شدن پوست بدن خود بروز می‌دهند. این اتفاق به ویژه در بافت سینه و به خصوص در زنانی که سابقه بارداری داشته‌اند، رخ می‌دهد. بافت سینه با شیردهی شل‌تر می‌شود. بنابراین پس از طی شدن دوران تغذیه کودک، سینه ثبات و استحکام و شکل زیبای خود را از دست خواهد داد. با این حال با انجام دقیق راه‌کارهایی می‌توان شدت آسیب بافتی را کنترل کرد.
برخی از بیماری‌ها نیز به تضعیف، شلی و افتادگی سینه منجر خواهند شد. سرطان پستان یا مشکلات تنفسی مانند سل می‌توانند با تضعیف قابل توجهی از سلول‌ها و ساختار ارگان‌های داخلی با کاهش پشتیبانی سینه منجر به تغییر شکل آن شوند. مصرف بیش از حد نیکوتین، الکل و نوشابه‌های گازدار نیز با پیری زودرس پوست و تضعیف ساختار سلولی همراه است، بنابراین احتمالاً کاهش مصرف این عوامل مخرب می‌تواند بهبود مثبتی در استحکام سینه داشته باشد.
در اغلب موارد تضعیف بافت سینه به صورت شل شدن آن ظاهر می‌شود. شل شدن بافت پستان نتیجه‌ی عادات غلط و عدم توجه به حفظ استحکام سینه است. سبک زندگی نادرست در هر دوره از زندگی زنان به خصوص دوران بارداری و شیردهی می‌تواند اثرات نامطلوبی بر بافت‌های بدن به خصوص منطقه حساسی چون پستان‌ها بگذارد. وضعیت غلط قرارگیری بدن از جمله در حالت نشسته، راه رفتن، دویدن و حتی خواب می‌تواند با وارد کردن فشار بیش از حد به سینه‌ها منجر به از بین رفتن استحکام عضلانی آن و شل شدن بافت پستان شود. بسیاری از رفتارهای طبیعی و فعالیت‌های فیزیکی مخل استحکام سینه است. برخی از آنها غیر قابل اجتناب هستند، اما آگاهانه می‌توان آن‌ها را کنترل یا محدود کرد.

  • ۰
  • ۰

درمان بواسیر

درمان بواسیر بدون عمل جراحی با لیزر

وقتی فرد به یک بیماری رنج‌آور هموروئیدی مبتلا می‌شود، انتخاب درمان بواسیر برای او مشکل خواهد شد. زیرا همیشه پزشک چند روش درمانی را همراه با معایب و مزایای آن بر سایر روش‌ها توضیح داده و توصیه می‌کند. در نهایت بیمار است که بین گزینه‌های ترجیحی پزشک حود انتخاب می‌کند. وقتی پای درمان‌های سنگین‌تری چون جراحی به میان می‌آید معمولاً فرد در انتخاب خود حساس‌تر می‌شود. از میان جراحی‌های هموروئیدی انواع لیزری آن از محبوبیت بیشتری در میان مردم برخوردار است. زیرا انسان‌ها تا جایی که بتوانند از تیغ برنده جراحی می‌گریزند. لیزر برای درمان بواسیر تمامی انواع بواسیر مؤثر است.

درمان بواسیر با لیزر

درمان لیزری بواسیر از چند مزیت بارز برخوردار است که عبارت‌ است از:

  1. این فرآیند برای بیمار بیش از حد دردناک و آزاردهنده نیست؛
  2. اغلب به بستری نیاز ندارد و فرد می‌تواند در همان روز انجام لیزر از بیمارستان مرخص شود؛
  3. به دلیل نداشتن دود و بخار ناشی از دستگاه بی‌خطر و ایمن است؛
  4. با امکان انسداد عروق خونی با کمترین میزان خونریزی حین عمل همراه است؛
  5. کمترین آسیب را به بافت‌های اطراف توده‌ی هموروئید می‌رساند و کم‌عارضه است؛
  6. زخم حاصل از لیزر سریع‌تر بهبود می‌یابد و نشانه‌ی کمتری از عمل بر جا می‌گذارد؛
  7. دارای درصد مؤفقیت بیشتر و عود کمتری است که البته این مورد به مهارت پزشک نیز بستگی دارد.

جهت مشاوره و آگاهی از هزینه  و قیمت درمان بواسیر(هموروئید) با لیزر با ما تماس بگیرید

جراحی هموروئید با لیزر نیز به عنوان یک نوع هموروئیدکتومی لیزری شناخته شده است که کل فرآیند درمان در آن با اشعه لیزر انجام می‌شود.

درمان هموروئید یا بواسیر با لیزر

انعقاد مادون قرمز (IRC) یک روش غیر جراحی کم‌تهاجمی درمان هموروئید است که به سرعت و به طور گسترده به عنوان یک خط درمانی مؤثر با استقبال مواجه شد و بر سایر روش‌ها پیشی گرفت. یک روش غیر جراحی کم‌تهاجمی درمان هموروئید است که به سرعت و به طور گسترده به عنوان یک خط درمانی مؤثر با استقبال مواجه شد و بر سایر روش‌ها پیشی گرفت. قابل تحمل بودن، مشکلات و عوارض کمتر ناشی از آن سبب ترجیح آن بر سایر روش‌ها شد. در روش مادون قرمز با استفاده از تماس یک پروب کوچک در ناحیه‌ی بالایی عروق متورم هموروئید و تاباندن نور مادون قرمز به مدت یک ثانیه، رگ بالایی هموروئید را منقبض و سپس منعقد می‌کنند تا خونرسانی به هموروئید قطع شود. در واقع حرارت ناشی از این نور ناحیه را می‌سوزاند و خشک می‌کند. در این روش همانند مسدود کردن رودخانه‌هایی که به یک دریاچه ختم می‌شوند می‌توان منجر به خشک شدن دریاچه شد.
روش انعقاد مادون قرمز برای بواسیرهای کوچک و متوسط و انواع داخلی که با درد و خونریزی همراه هستند و به درمان‌های علامتی پاسخ نمی‌دهند، بسیار کارآمد و مناسب است.
انعقاد مادون قرمز علاوه بر کم‌هزینه بودن، نیازی به بستری شبانه در بیمارستان ندارد و می‌تواند حتی به صورت سرپایی در مطب پزشک متخصص بواسیر انجام شود. این روش از اسکلروتراپی مؤثرتر و از روش رابربند زود بازده‌تر است و سریع‌تر نتیجه می‌دهد. انعقاد مادون قرمز نیاز به آمادگی قبل از عمل خاصی ندارد و طی ده دقیقه انجام می‌شود، اما بسته به شدت آسیب ممکن است نیاز به تکرار آن برای پوشش تمام نواحی باشد.
به جز احتمال احساس اجابت مزاج بلافاصله پس از عمل به دلیل تحریک کانال مقعد و کمی خونریزی عارضه‌ی دیگری وجود ندارد. استفاده از حمام نشسته آب‌ گرم و مصرف ملین برای نرم شدن مدفوع و راحت‌تر شدن اجابت مزاج به کاهش ناراحتی پس از انعقاد مادون قرمز کمک می‌کند.
به منظور پیشگیری از بازگشت مجدد هموروئید در فرد، تغییر در شیوه‌ی زندگی با اضافه کردن فیبر بیشتری به رژیم غذایی، مصرف مایعات فراوان، ورزش روزانه و کاهش وزن اضافی توصیه‌ی می‌شود.

درمان هموروئید یا بواسیر با روش رابربند

بستن باند لاستیکی یا رابربند یک روش درمانی کم ‌تهاجمی هموروئید است که با بستن پایه زایده‌ی هموروئیدی و قطع جریان خون باعث از بین رفتن آن می‌شود. هموروئید بسته شده با باند لاستیکی طی یک هفته کوچک شده و می‌افتد. این درمان فقط برای بواسیرهای داخلی استفاده می‌شود. در انواع پیشرفته هموروئید داخلی که بافت متورم تا پایین و خارج مقعد کشیده شده است، مناسب نیست. با وجود دردناک بودن روش توسط بسیاری از افراد برگزیده می‌شود زیرا شاید روش‌های کم‌دردتر به خوبی آن عمل نکنند. در ۸۰ درصد موارد این روش کارآمد است و دیگر نیاز به اقدامات دیگر و جراحی ندارد.
اگرچه ممکن است عمل جراحی برای برداشتن هموروئید (هموروئیدکتومی) نتایج بهتری در دراز مدت از روش‌های ثابت کننده مانند بستن باند لاستیکی فرآهم کند، اما جراحی هم گران‌تر و هم دوره‌ی نقاهت طولانی‌تری دارد. همچنین فرد در معرض خطر عوارض بیشتری قرار می‌گیرد.
این روش برای یک یا دو زایده در مطب به صورت سرپایی و در صورت نیاز همراه با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. برای انجام فرآیند در تعداد بیشتر باید فرد تحت بی‌هوشی عمومی قرار گیرد. احساس درد و پری ناحیه‌ی مقعد پس از جاگذاری باندهای کشی ممکن است کمی ناخوشایند باشد.
بسته به توانایی و مقاومت بدن هر فرد ممکن است، نیاز یا عدم نیاز به چند روز استراحت پس از آن باشد. این عمل برای برخی افراد آن‌قدر ساده است که می‌توانند بلافاصله به زندگی روزمره و فعالیت عادی خود برگردند. البته باید از بلند کردن اجسام سنگین بپرهیزند.
درد و خونریزی دو عارضه‌ی طبیعی روش رابربند محسوب می‌شود به شرطی که با این شرایط همراه باشد:

  • درد حاصل از باند لاستیکی بیشتر از ۲۴ الی ۴۸ ساعت بطول نکشد و با مصرف استامینوفن ساده یا حمام آب گرم نشسته (به مدت ۱۵ دقیقه) کاهش یابد.
  • خونریزی ۷ تا ۱۰ روز بعد از بستن باند لاستیکی هم‌زمان با افتادن زایده‌ی هموروئیدی رخ دهد، حجم خونریزی خفیف باشد و خودبه‌خود متوقف شود.

عوارض جانبی نادر رابربند شامل:

  • ناتوانی در دفع ادرار (احتباس ادراری)؛
  • عفونت در ناحیه مقعد؛
  • درد شدید است که به روش‌های تسکین دردی که پس از این روش استفاده می‌شود، پاسخ نمی دهند. این حالت بیشتر در مواقعی که باند به مناطق انتهایی کانال مقعد که دارای گیرنده‌های درد فراوان است ایجاد می‌شود؛
  • خونریزی از مقعد که برای کاهش خطر آن، توصیه می‌شود از مصرف آسپرین و سایر داروهای ضد التهابی غیراستروئیدی (NSAID) به مدت ۴ تا ۵ روز قبل و بعد از بستن باند لاستیکی خودداری شود.

پس از بستن باند لاستیکی پزشک متخصص بواسیر به منظور تداوم درمان به بیمار خود توصیه می‌کند با مصرف مایعات فراوان و موادغذایی ملین به حرکت بهتر روده‌ای و پیشگیری از یبوست کمک کند.

  • benita mihani
طراحی سایت
طراحی سایت با برنامه نویسی اختصاصی
www.webcando.ir

تابلو سازی
خدمات تابلو سازی پرکاس
perkasco.com

درمان بواسیر
درمان بواسیر با آخرین متد
clinicdarman.com/بواسیر-هموروئید/درمان-بواسیر/

شبیه ساز پرواز
خرید تجهیزات پرواز و شبیه سازی
www.irfly.ir

درمان هموروئيد با لیزر
درمان بواسیر با لیزر و هموروئید
clinicdarman.com/بواسیر-و-هموروئید/جراحی-هموروئید/